نکته‌های خواندنی درباره خرید آنلاین

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

۱۴ نکته درباره خرید آنلاین که باید بدانید / شمیم بلاگ : بسیاری از مصرف‌کنندگان امروزه در خریدها آنلاین خود احساس بسیار راحتی دارند، حتی اینکه محصول را تا پیش از تحویل گرفتن آن در درب منزل مشاهده نمی‌کنند، نیز مشکلی ندارند...

امروزه صاحبان کسب‌ و کارهای آنلاین عموماً به‌ خوبی اقدام به مطالعه رفتار و عادات خرید مشتری می‌کنند تا موفق به یافتن راه‌هایی نو برای هدف قرار دادن مشتریان آنلاین شوند و به رشد کسب‌ و کار خود کمک کنند.

۱- هر روزه مشتریان و مصرف‌‌کنندگان بیشتری علاقه‌مند به خرید محصولات به‌صورت آنلاین با استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت های خود هستند. به‌ این‌ ترتیب مدیران و مالکان کسب‌ و کارهای آنلاین باید بر روی ساخت و توسعه وب‌ سایت‌های پاسخگو به این نیاز تمرکز داشته باشند.

 

نکته‌های خواندنی درباره خرید آنلاین

 

بد نیست به این پیش‌بینی از سوی یک کارشناس مرتبط با این حوزه توجه داشته باشیم که "از آنجایی قدرت پردازش زیاد، عمر باطری بهتر، سرعت‌های اتصال به شبکه‌های بسیار ارتقاء یافته و صفحات نمایش بزرگ‌تر بر روی گوشی‌های تلفن همگی در حال سرعت بخشیدن به جدا شدن از دستگاه‌های کامپیوتر خانگی و لپ‌تاپ هستند، در چند سال آینده گوشی‌های هوشمند تنها چیزی خواهند بود که مصرف‌کنندگان به آن نیاز خواهند داشت.

۲- مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند به‌ صورت آنلاین و از طریق دستگاه‌های موبایل اقدام به خرید کنند، چرا که خیلی راحت قادر به مقایسه قیمت‌ها و پرداخت و نهایی کردن خرید خود هستند. همچنین در بین جوانانی که علاقه‌مند به خرید آنلاین هستند، استفاده از گوشی‌های موبایل از ارجعیت بیشتری برخوردار است، و این خود دلیلی است برای صاحبان کسب‌ و کارهای آنلاین تا اگر تاکنون اقدام به بهینه‌ سازی وب‌ سایت‌های خود برای نمایش بر روی گوشی‌های موبایل نکرده‌اند، جهت سود بردن از این فرصت خوب و مناسب، حتماً به این موضوع هم توجه خاصی داشته باشند.

۳- در حدود یک‌ سوم از مصرف‌کنندگان در منطقه آمریکای شمالی تمایل به ترک کیف پول‌های فیزیکی خود و روی آوردن به کیف پول‌های دیجیتالی دارند. سی‌ و چهار درصد از مصرف‌کنندگان با حدود سنی 25 سال تا 34 سال نیز تمایل به این موضوع دارند که عددی قابل‌ توجه در این منطقه است.

نکته‌های خواندنی درباره خرید آنلاین

۴- درج نظرات و انتقادات و … به‌صورت آنلاین بر شیوه خرید مردم به‌ صورت آنلاین تأثیرگذار است. به‌ عنوان‌ مثال، 71 درصد از مصرف‌کنندگان اعتقاددارند که در زمان خرید کردن محصولاتی در دسته  لوازم الکترونیک، لوازم خانه و لوازم دکوری و … استفاده از این نظرات آنلاین برای آن‌ها حیاتی هست. اما در رابطه با خریداران خانم، 85 درصد از آن‌ها تصور می‌کنند که توجه به این نظرات در زمان خرید هر محصولی به‌ صورت آنلاین بسیار لازم و ضروری است. در واقع می‌توان گفت که تنها 1 درصد از مصرف‌کنندگان هیچ اعتقادی به استفاده و توجه به این نظرات در فضای آنلاین ندارند.

۵- در ابعاد جهانی، بیشترین محصولاتی که مصرف‌کنندگان به‌صورت آنلاین تهیه می‌کنند، عبارت‌اند از کتاب، فیلم، موسیقی و بازی‌های ویدئویی.

۶- در حدود ۶۰ درصد از مصرف‌کنندگان حداقل یک‌بار در ماه اقدام به انجام خریدی به‌ صورت آنلاین می‌کنند و 24 درصد هم حداقل یک‌ بار در هفته اقدام به انجام یک خرید آنلاین می‌کنند. از آن دسته افرادی که هفته‌ای یک‌ بار اقدام به خرید به‌صورت آنلاین می‌کنند، 30 درصد مرد هستند و 18 درصد زن.

۷- در حدود 39 درصد از خریداران آنلاین که از یک تلفن هوشمند استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند خرید خود را از طریق یک اپلیکیشن انجام دهند و در مقابل 61 درصد ترجیح می‌دهند از مرورگر گوشی موبایل برای این کار استفاده کنند. این آمار برای آنان که از تبلت برای خریدهای خود استفاده می‌کنند، 31 درصد برای استفاده از اپلیکیشن بوده و 69 درصد برای استفاده از مرورگر تبلت هست. در سال 2015، 33.7 درصد از کل ترافیک آنلاین ایجادشده در دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند بوده و این آمار برای تبلت ها هم برابر با 12.4 درصد اعلام‌ شده است.

با این‌ وجود، تبلت ها ابزار نهایی کردن خرید در 12.4 درصد از خریدهای انجام‌ شده اعلام‌ شده، درحالی‌ که تنها 10.7 درصد از خریدها توسط گوشی‌های هوشمند نهایی شده‌اند. همچنین مقدار هزینه صرف شده در هر خرید توسط تبلت ها به‌طور متوسط برابر با 98.56$ اعلام‌شده که این رقم برای گوشی‌های هوشمند به‌ طور متوسط برابر با 92.37$ بوده است.

۸- جوان‌ترها در زمان انجام خریدهای آنلاین حساسیت زیادی نسبت به قیمت‌ها دارند. در واقع، قیمت مهم‌ ترین تعیین‌کننده برای یک تصمیم خرید در بین جوانان بوده نسبت به دیگر فاکتورها مانند کیفیت، برند، فروشگاه و توانایی خرید از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

۹- جوان‌ترها به استفاده از کارت هدیه برای خرید اعتماد بسیار زیادی دارند، تا جایی که برآورد شده که 64% از آن‌ها این روش پرداخت را در خرید آنلاین محصولات روشی امن‌تر نسبت به بقیه روش‌ها می‌دانند. همچنین جوان‌ترها به نسبت از برنامه‌های وفاداری به برند بیشتر از دیگر مصرف‌کنندگان حمایت کرده و در آن‌ها عضو می‌شوند.

۱۰- بیش از 40% از مصرف‌کنندگان در پاسخ به پرسشی مبنی بر دسته‌بندی خرید محصولات برای خرید آنلاین، اعلام کرده‌اند که تمایل به خرید هر محصولی را به‌صورت آنلاین دارند.

نکته‌های خواندنی درباره خرید آنلاین

۱۱- بسیاری از مصرف‌کنندگان امروزه در خریدها آنلاین خود احساس بسیار راحتی دارند، حتی اینکه محصول را تا پیش از تحویل گرفتن آن در درب منزل مشاهده نمی‌کنند، نیز مشکلی ندارند و تمایل به تکمیل کردن تمام مراحل خرید به‌صورت آنلاین دارند. دراین‌بین برخی از مردم هم هستند که به‌صورت حضوری به فروشگاه سر زده و به‌صورت فیزیکی اقدام به آزمون کردن محصول می‌کنند و سپس به‌صورت آنلاین آن را سفارش داده و تحویل می‌گیرند.

۱۲- تجربه خرید یک خریدار آنلاین در بازدید از یک وب‌سایت و خرید از آن کلید موفقیت یک سایت تجارت الکترونیک در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل است که تمام مالکین کسب‌وکارهای آنلاین باید عادات خرید آنلاین را بشناسند و با چگونگی فکر کردن این دسته از مصرف‌کنندگان آشنایی کامل داشته باشند. به‌طور متوسط می‌توان گفت که 59 درصد از مصرف‌کنندگان اعلام کرده‌اند که درصورتی‌که سایت فروشگاه موردنظر با سرعت بالاتری باز شود، اقدام به خرید در دفعات بیشتر از آن می‌کنند و برخی دیگر هم امنیت سایت مذبور را عاملی برای افزایش تعداد دفعات خرید خود مطرح کرده‌اند. از طرف دیگر 58% هم اعلام کرده‌اند که اگر فرایند خرید از یک وب‌سایت خیلی سخت و پیچیده باشد، به خودشان برای خرید از آن وب‌سایت زحمت نمی‌دهند.

۱۳- در حدود 72% از خریداران اعلام کرده‌اند که پس از انجام بررسی‌ها و مقایسه‌ها خود به‌صورت آنلاین از طریق گوشی موبایل اقدام به نهایی کردن خرید خود از طریق دستگاه‌های لپ‌تاپ کرده‌اند.

۱۴- مهم‌ترین جنبه و معیاری که برای خریداران برای تصمیم به خرید از طریق یک وب‌سایت و از طریق گوشی‌های موبایل یا اپلیکیشن موبایل مطرح است، به‌قرار زیر هست: تجربه مرور سریع و با سرعت زیاد وب‌سایت (89%)، حرکت در وب‌سایت از بخشی به بخش دیگر به‌راحتی و آسانی (92%).

همچنین 62% هم کیفیت محصولات ارائه‌شده به این طریق را عامل تکرار خرید و 62% هم آسان بودن انتقال وجه و نهایی کردن خرید را فاکتوری برای تکرار خرید خود به این شیوه عنوان کرده‌اند.


 منبع: برترین ها

ارسال شده در مطالب و اینفوگرافیک

برچسب ها: فناوری اطلاعات, خرید آنلاین, کسب‌ و کارهای آنلاین

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
مجوز ساماندهی ناشر دیجیتال نماد اعتماد الکترونیکی
این سایت متعلق به موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزار دانش می باشد.
ورودی این بخش: sh59.ir
ورودی های سایت : shswco .ir | .com
Copyright © 2016 - All Rights Reserved. Designed By: www.shswco.ir